Reis en aankomst

1 maart 2020 - Masaka, Oeganda

De reis van huis naar Brussel ging prima. Maar toen ging het fout. Michael mocht niet mee het vliegtuig in. Ik wel, want ik had een visum. Met de aanvraag voor Michael liep echter het systeem steeds vast. Na vele mails en telefoontjes naar de ambassade in Brussel nog steeds geen visum. Maar nadat ze overleg hadden gehad met de consul werd besloten dat ik de ingevulde formulieren van Michael mee moest nemen naar Uganda en daar het visum kon kopen. ECHTER Rwandair vond van niet. Ook uitleg en tonen van papieren  hielp niets. Ik Ambassade gebeld maar daar is in weekend niemand bereikbaar. Uiteindelijk werden we weggestuurd met de mededeling dat ze naar Entebbe zouden bellen. Maar een half uur later nog steeds niemand daar te pakken gekregen.  Na  ruim een uur waarin we toch maar vlakbij de incheckbalie zijn gaan zitten kwam een baliemedewerker naar ons toe. Waarom we daar toch  maar bleven zitten. Hij is er toen achteraan gegaan en toen mocht Michael toch mee. Pfff eindelijk  maar wel met hoofdpijn het vliegtuig in. In Rwanda allemaal witte jassen en mondkapjes een heel vragenvuur en temperatuur werd gemeten. Maar corona vrij dus mochten we verder. In Entebbe met de volgende vlucht hetzelfde ritueel. Maurice haalde ons op van het vliegveld en na een gezellige  maar erg drukke rit waarbij we even stopte op de evenaar gingen we naar Masaka.  Heerlijk om weer in Uganda te zijn.  Zelfs de bodadriver die toevallig in de buurt was herkende ons en kwam even gedag zeggen.

We zullen nog wat foto's plaatsen.

Liefs Michael en Jolanda

1. Anja:
    1 maart 2020
    Wat heerlijk! Het is gelukt! Jullie zijn er weer! Groetjes aan Chantal en Kim!
  2. Marga Streefkerk:
    1 maart 2020
    nou, wat een gedoe joh! Maar jullie zijn er in ieder geval. Wij kopen altijd pas in Uganda ons visum.... En wat was nou de reden?
    In elk geval, gauw vergeten en genieten van Uganda!
  3. Theo van den Ende:
    1 maart 2020
    Je moet maar denken dat alle begin moeilijk is. Maar in ieder geval is deze hobbel genomen en kun je vol goede moed beginnen aan jullie avontuur in Lwengo.
    Groet aan iedereen die ons dierbaar is.
  4. Els:
    Pfff, gelukkig genieten nu
  5. Wout Vrolijk:
    2 maart 2020
    Gelukkig is het goed gekomen. Wat een gedoe he.
  6. Helma:
    2 maart 2020
    Pff, wat een gedoe zeg. Maar gelukkig zijn jullie er. Geniet er van.
  7. Nel Kiljan:
    2 maart 2020
    Fijn dat het is goed gekomen. Nu ontspannen en genieten.
  8. Anja Smit:
    3 maart 2020
    Heel veel succes en geniet samen van de mooie reis, mensen en omgeving. 👍
  9. Johanna:
    4 maart 2020
    Wat een vervelend begin! Hopelijk kunnen jullie er nu van gaan genieten.